View Full Version : echivalarea studiilor terminate in Ro
Buna ziua,
As dori sa-mi echivalez studiile pe care le-am termimat in Ro. De profesie sunt Inginer Peisagist ( Landscape Engineer). Nu stiu exact care e procedura, trebuie sa ma adresez Ambasadei in Dublin? sau Ministerului Agriculturii ?
In 13 ianuarie am ajuns in Cork si am inceput sa-mi caut job, dar nu am gasit nimic care sa ma satisfaca.As fii foarte bucuroasa daca cineva ar putea sa-mi dea un raspuns cat mai exact.
Multumesc,
Diana
http://www.qualificationsrecognition.ie/recognition/
luceta13
28-08-2007, 15:21
Buna Diana,
Voiam sa te intreb daca ai reusit sa iti echivalezi studiile in Irlanda?Sunt si eu pe aici de ceva vreme si m-ar interesa procedura prin care as reusi sa imi fac recunoscute studiile superioare din tara.Multumesc celor care ar putea sa imi ofere un raspuns.
roadrunner
28-08-2007, 15:37
poate spui si ce studii superioare ca sa ne dam seama daca am trecut printr-un proces asemanator, procedura de echivalare a studiilor e dependenta de ce ai studiat.
Roadrunner
luceta13
28-08-2007, 16:27
Universitatea ''Al.I.Cuza'',Iasi,Facultatea de Litere,sectia romana-franceza.
Multumesc pentru raspuns.
Recunoasterea actelor de studii "e de doua feluri"
1 daca vrei sa continui studiile - nu cred ca o sa ai probleme la nici o institutie din Irlanda (eu am trimis doar copiile legalizate si au fost suficiente).
2 Recunoastere profesionala - aici intr-adevar depinde de meserie. Acum in cazul tau nu stiu exact ce meserie ai dori sa practici. Eu unul ma gandesc la 2 meserii posibile: i. profesor - romana/franceza ii. translator
La al doilea studiile trebuie completate cu ceva de engleza ca doar nu o sa traduci din romana in franceza. Similar la primul caz cand pt a preda iti trebuie cunostinte temeinice de engleza. Plus ca eu unul nu as face-o :)
Pentru recunoasterea calificarii ca profesor (de franceza), uita-te la www.teachingcouncil.ie