PDA

View Full Version : Din Canada-Montréal in Irlanda...

Aloort
29-11-2006, 16:01
Salut,
Sunt nou pe forumul asta si am ajuns din dorinta de a afla mai multe despre Irlanda de la compatrioti de-ai mei.
Cazul meu pe scurt…
De 5 ani locuiesc in Canada, in Montréal unde am si studiat si obtinut o diploma de BScN in Nursing-nu stiu cum se studiaza nursingul in Irlanda-aici e la colegiu si /sau la nivel universitar, dar asta conteaza mai putin. Acum lucrez ca BSc RN, (Registered Nurse) la un spital anglofon in Mtl de circa un an. Toate bune si frumoase –aparent-dar acum apare dilema…
Ma roade gandul sa ma relocalizez in EU principalul motiv fiind o apropiere de familia care mi-a ramas in tara, un alt motiv fiind <acel ceva european> greu de descris, pe care eu nu l-am gasit in Québec, dar pe care poate o sa-l gasesc sau regasesc in EU. In fine… :-\
Ce sa zic…am studiat posibilitatea de a ma muta in mai multe tari : Franta, Belgia, UK dar as vrea sa stiu cate ceva si despre Irlanda, ,mai ales ca irlandezii ce i-am cunoscut aici, mai precis in Halifax mi-au placut mult.
Ceea ce ma intereseaza, sunt mai putin detalii legate de echivalarea profesiei mele si posibilitati de job-uri in domeniu- astea trebuie discutate cu organismele ce le reglementeaza, ci aspecte ale vietii de zi cu zi in Irlanda…o sa dau exemple amestecate : cum esti privit de catre localnici, sau birouri sau functionari, viata in orasele mai mici sau mai mari gen Dublin sau Cork sau Limerick (altele nici nu mai stiu :)), suma lunara necesara unui trai decent, chirii, preturi la masini, asigurari, asistenta medicala….samd
Imi dau seama ca intrebarile sunt multe si de aceea nu ma astept sa primesc raspunsuri intr-un mesaj dar daca unii dintre voi ar vrea sa mai lamureasca dilemele unui compatriot de peste Atlantic, apelati cu incredere la mesageria privata sau la e-mail.