View Full Version : Control NERA
Buna tuturor,
Am avut si eu azi " norocul " :tinysmile_cry_t3:ca firma la care lucrez ca si vanzator sa aiba control de la Nera. Au avut pregatit o lista cu personanele care lucreaza ilegal fara permis de munca in firma printre care si eu.
Mentionez ca lucrez in Irlanda de cca 3 ani. Am lucrat pentru firma "A" aproape 1 an si 2 luni (14 luni) firma care mi-a aplicat pentru un permis de munca (valabil 1 an ) la 6 luni dupa inceperea job-ului insa nu au mai avut nevoie de mine pina la expirarea permisului de munca si mi-au dat P45, deci practic am lucrat cu permis de munca doar 6 luni.
La 2 luni dupa plecare am gasit firma B in care in prezent lucrez si care nu au aplicat nici un fel de permis de munca pentru mine (lucrand practic ilegal).
Stiu ca pare o situatie complicata insa nu stiu ce varianta sa aleg?
Sa-mi conving angajatorul sa-mi aplice pentru un permis ? sanse 1%
Sau sa ma gandesc la o eventuala intoarcere acasa?
Daca aveti si alte variante sau opinii va rog sa-mi raspundeti.
Va multumesc anicipat pentru raspunsuri.
In prezent fac un curs de Engleza (10 sapt) reprezinta acesta un avantaj? Imi da dreptul sa lucrez part time? Voi ce stiti?.
Va multumesc
Buna Andy,
Ca sa poti lucra part-time, fiind student, trebuie sa faci cursuri full/time si pe o perioada mai lunga de 10 saptamani.
In ceea ce priveste permisul de munca stiu ca meseria de vanzator nu este trecuta in lista "eligible" pentru permise de munca, asa ca nu cred ca iti vor/vei putea aplica pentru permis.
Anca
Buna Anca,
Multumesc pentru raspuns.
Daca incep un curs pe o durata mai mare de 10 sapt ( pentru 2 ani academici) dar care este part-time doar 3 ore pe saptamana, as avea dreptul sa lucrez part time?
Potrivit celor de pe sitte-ul http://www.entemp.ie/labour/workpermits/bulgariaromania.htm " Romanian Student studying in Ireland - A Romanian national who is a student in the State and is enrolled on an academic course of