PDA

View Full Version : viata in Irlanda (Dublin)...

sorinc
03-08-2008, 14:17
Salut tuturor!

Locuiesc in Bucuresti si sunt de profesie inginer. De curind s-a conturat oportunitatea de a face rost de un job in Irlanda.
Acum ceva timp (cativa ani in urma) citeam ca Irlanda a fost declarata tara cu cel mai inalt nivel de trai din lume, devansind Norvegia, Finlanda, Luxemburg, Germania, UK, Australia, etc, etc.
In sinea mea ma miram de progresele atit de mari pe care trebuie sa le fi facut Irlanda in cativa ani pentru a ajunge dintr-o tara saraca a EU si o tara de emigranti o tara in care acum, conform statisticilor, ar curge lapte si miere. As vrea sa va intreb daca lucrurile stau chiar asa. Este calitatea vietii atit de ridicata acolo?
As vrea sa va intreb cat ar treb ui sa am ca salariu minim ca sa pot sa ma descurc cu urmatoarele:
- un apartament cu 1 bedroom si 1 living room, mobilat, in Dublin (nu in centru). Nu ma intereseaza un apartament de lux ci unul decent (curat si cu strictul necesar, nu inghesuit a.i sa nu incapi in baie sau sa nu ai loc sa te misti in dormitor pentru ca de abia incape acolo patul). Cat de mare este nivelul de trai, cand din ce am vazut eu pe net, un astfel de apartament mediu este in jur de 850-900 EUR/luna? Dar stiti proverbul romanesc "La pomul laudat sa nu te duci cu sacul"...
- mancare pentru 2 persoane (la fel mancare decenta, nu icre negre, sampanie dar nici fasole cu paine)
- transport (in medie pe luna)
As mai spune ca am trait 1 an de zile in Grecia si ca din salariul pe care il aveam mi-am permis toate acestea, chiar am reusit sa economisesc si niste bani. De aceea intrebarea mea ar fi: cat ar trebui sa am salariul in Irlanda pentru a putea duce acest trai decent in Dublin?

Va multumesc anticipat
Sorin

asorin
03-08-2008, 14:39